Ayvalık Çamlık Lagünü Kano Güzergahı

By Okan Cakmakoglu

Ayvalık ÇAmlık LAGÜNÜ

“08/08/2019 günü, Ayvalık Çamlık’taki kano aktivitemizde ailecek kano sporunun ne kadar keyifle yapılabilecegini yeniden keşfettik.”

SUMAKO ÇELEBİ

İzmir Merkez'den yaklaşık 140 km mesafedeki Ayvalık'ta kano ile gezilebilecek bir çok rotanın olduğunu söyleyebiliriz. Bunlar arasında Cunda Adası, Çıplak Ada gibi bir çok ada olduğu gibi, Çamlık Lagünü, Ayvalık Cunda arasındaki boğaz gibi bir çok yer kano ile gezilebilir.
Biz bu turumuzda havanın rüzgarlı olması ve denizin biraz dalgalı olmasını dikkate alarak lagün içerisinde gezmeye kadar verdik.

08/08/2020 günü sabah saat 09:30 gibi Ayvalık ÇamlıkdakiPaşa Limanı Plajının hemen yanına kanolarımız ile beraber geldik. Hava maalesef bizim tahminimizin aksine epey rüzgarlı ve denizde dalgalı idi. Bunu dikkate alarak kendimize bir güzargah belirledik.

Kanoları deniz kenarına indirip, hazırlıklarımızı tamamlayıp denize açıldık.

Denize açılır açılmaz sahilden yaklaşık 150-200 m uzaklaştığımızda bizi bir süpriz bekliyordu. Denizde bir yunusun yüzdüğünü gördük. Bu süpriz bizi gerçekten çok sevindirdi. Tek üzüntümüz yunusun fotografını çekemek oldu. Bir süre yunusun yakınında kürek çektikten sonra lagün içerisinde gezinmeye devam ettik.

Rüzgara rağmen keyifle turumuza devam edip, karşı yakadaki kayalık burna kadar gittik.

Denize açılalı yaklaşık 2 saat olmuştu. Artık yavaş yavaş geri dönme vaktimiz gelmişti. Başladığımız noktaya denizin de tadını çıkararak yavaş yavaş kürek çekerek geri dönüp bugünkğ turumuzu tamamladık.